Je bent jong en zoekt roem met je pen? Dat kan.
Je duidt internationale literatuur voor Minerva.
Je krijgt steun van een ervaren redactie, en zie, wie schrijft, die blijft.
Contacteer ons
Previous
Next
FR
Toggle navigation
Home
Zoek
Duidingen
Podcast
Woordenlijst
Auteurs
Methodologie
Synthese
Archief
Over Minerva
Contact
Partners
Resultaat op trefwoord : 'spelling'
Aantal resultaten : 1 artikel(s) - 0 bondige bespreking(en) - 0 Synthese(s)
Aanvinken om te exporteren
Referenties alleen
Referenties en besluiten
Zijn leesinterventies doeltreffend voor leerlingen in het basisonderwijs met (verhoogd risico van) dyslexie?
Tonon C.
Minerva 2024 Vol 23 nummer 5 pagina 102 - 105
Deze systematische review met meta-analyses toont aan dat leerlingen met (risico van) dyslexie baat hebben bij interventies gericht op de leesvaardigheid van woorden. De werkzaamheid van deze interventies varieert echter in functie van de trainingsfrequentie, de specifieke leesdoelstellingen en de leeftijd van de leerlingen. Deze systematische review vertoont evenwel enkele beperkingen, zoals het ontbreken van een evaluatie van de kwaliteit van de geïncludeerde studies. Er is meer onderzoek nodig om te begrijpen welke componenten het doeltreffendst zijn voor het begeleiden van leerlingen met (risico van) dyslexie.